↑ Terug naar Stamcafé

Uw laatste film

Home Forums Stamcafé Uw laatste film

Dit onderwerp bevat 94 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Gustaaf Gustaaf 10 maanden geleden.

5 berichten aan het bekijken - 91 tot 95 (van in totaal 95)
  • Auteur
    Berichten
  • #25917
    Gustaaf
    Gustaaf
    Bijdrager

    Achtung! Feind hört mit! (1940)
    Speelfilm uitgebracht in 1940 in Nazi-Duitsland. Deze waardeloze film is voor 100% een propagandafilm. En dan niet om het nazisme te verheerlijken, maar om alle aspecten van spionage naar voren te brengen. Zo is te zien hoe je spionage kunt herkennen, dat je het altijd moet melden en het niet loont om aan spionage mee te werken. Buiten een wrange smaak nalaten, laat deze film wel zien hoe propaganda in een dictatuur in zijn werk gaat.

    En de gehele film hier

    #25962
    Gustaaf
    Gustaaf
    Bijdrager

    Schlafwagen Paris-München (1965)
    Erg matige Oost-Duitse film. Het verhaal van deze film speelt zich hoofdzakelijk af rondom München (West-Duitsland) Opvallend genoeg is hier rekening mee gehouden (treinmaatschappij, auto’s) er is zelfs een coca-cola flesje te zien. Verder kun je deze film beter overslaan. Erg slecht, zelfs een plot is er niet..

    En de gehele film hier

    #26828
    Gustaaf
    Gustaaf
    Bijdrager

    Sunburned (2019)
    De 13-jarige Claire brengt de zomervakantie in Spanje door met haar moeder en oudere zus. Beide zussen worden door de moeder min of meer aan hun lot overgelaten. Tijdens deze vakantie leert Claire de jonge Senegalese strandverkoper Amram kennen. Er ontstaat een ongemakkelijke relatie tussen beide, die gedoemd is te mislukken.

    Trailer

    #29643
    Gustaaf
    Gustaaf
    Bijdrager

    Search and Destroy (2020
    Laat ik met de deur in huis vallen, dit is een absoluut waardeloze film. Doe dit a.u.b. uzelf niet aan. Maar toch heeft deze film iets wat ik in nog geen andere speelfilm heb gezien. Nadat de officiële aftiteling is afgelopen en dus daarmee het verhaal ook, gaat de film toch nog tien minuten door. In die tijd komen de acteurs en crew aan het woord. En het enige wat ze in die tien minuten doen is de regisseur van dit gedrocht (Danny Lerner) verheerlijken. Ze roepen om beurten dat hij een fantastische regisseur en een geweldig mens is. Laat ik eerlijk zijn, ik ken Danny persoonlijk niet, dus of het een geweldig mens is? Geen idee! Maar hij heeft in totaal negen films geregisseerd, die een gemiddelde iMDb-rating hebben, en dat is een dikke 3,8. Dus om Danny een fantastische regisseur te noemen, dat gaat mij toch een beetje ver.

    Trailer

    #29644
    Gustaaf
    Gustaaf
    Bijdrager

    Rear Window (1954)
    Absolute topfilm. Het blijft daarom een schande dat Hitchcock nooit een Oscar voor ‘beste regisseur/beste film’ heeft gekregen. Tip: kijk deze klassieker op een broeierige zomeravond. Dat maakt de beleving compleet.

    Trailer

5 berichten aan het bekijken - 91 tot 95 (van in totaal 95)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.