↑ Terug naar Sportkantine

Eredivisie

Home Forums Sportkantine Eredivisie

Dit onderwerp bevat 35 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Gustaaf Gustaaf 8 jaren, 8 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #5247

    Kunnen we Twente en Feyenoord al afstrepen als kampioenkandidaten?

    #5393
    Slagers
    Slagers
    Bijdrager

    Eerst maar eens de transferperiode afwachten om te zien welke elftallen de strijd nou eigenlijk moeten gaan leveren. Vooralsnog lijkt Ajax eigenlijk de enige echte kandidaat, vooral vanwege de zwakte van de concurrentie. Voor PSV geldt dat ze er qua sympathie enorm op vooruit zijn gegaan, maar behoorlijk wat ervaring hebben moeten inleveren. En dat gaat ze kostbare punten kosten. Niets mis mee tijdens een opbouwseizoen, als ze het de komende jaren in grote lijnen maar bij elkaar weten te houden zodat er ook geoogst kan worden.
    Feyenoord heeft de selectie aardig bij elkaar gehouden, maar die hadden vorig jaar een Pelle in uitzonderlijke bloedvorm. Dat zie ik hem niet nog een seizoen doen, dus hebben ze een probleem. De rest is, ondanks de vele internationals, namelijk vrij matig.
    In Twente staat dit seizoen ook een heel ander elftal en het is dus afwachten wat daar gaat gebeuren. Vorig jaar werd er vaak geklaagd over het gebrek aan creativiteit, maar dit jaar lijkt dat het probleem niet te zijn. Met spelers als Promes, Eghan, Gutierrez en niet in de laatste plaats Chadli lijkt dat probleem wel ingedekt. Het zou overigens zo maar eens kunnen zijn dat Castaignos naar de vleugel verplaatst en dat Djordjevic de spits-positie in gaat nemen. Het schijnt wel een talentje te zijn, die Rus.

    #5394
    Gustaaf
    Gustaaf
    Bijdrager

    Is idd nog ff afwachten. PSV is nog niet echt getest en er kunnen nog wel wat spelers verdwijnen voor 1 sept. Blijkbaar staat Wijnaldum bij Arsenal op het verlanglijstje. Moet ook nog een verdediger bij. Ajax kan Aldewereld en Eriksen mogelijk nog verliezen. Cruijff wil verder alleen opleiden en niet kopen. Klinkt leuk, tot het mis gaat met 020. Feyenoord zie ik een moeilijk jaar tegemoet gaan. Waarom? Puur op gevoel. Twente zie ik wel in de top5 eindigen maar niet als kampioen. Vitesse heeft inmiddels een buslading huurlingen over vanuit London. In peter Bosz zie ik echter geen trainer die bij dit Vitesse past. AZ heeft buiten Martens een matig 11 tal. Veel kwaliteit verloren.

    #6015
    Slagers
    Slagers
    Bijdrager

    En ook na de transferperiode kan het nog steeds alle kanten op 😉

    #6017
    Gustaaf
    Gustaaf
    Bijdrager

    En ook na de transferperiode kan het nog steeds alle kanten op ;-)

    Breek me de bek niet open. Dit gaat nog een raar seizoen worden. Elke uitwedstrijd word een avontuur op zich voor elke Nederlandsche ploeg.

    #6018

    ericv
    Lid

    ik denk ook dat het alle kanten op kan.. 2e competitiehelft verwacht ik niets eigenlijk van geen enkele ploeg.. ze zijn allemaal even slecht.

    #6052
    Slagers
    Slagers
    Bijdrager

    Voor de competitie zou Twente het zwaar krijgen om Europees voetbal te halen, na een paar potjes waren ze titelkandidaat en gisteren werden ze als een jeugdelftal door Heerenveen uit de beker geknikkerd.
    Op zich wel leuk dat iedereen aan elkaar gewaagd is. Zolang we maar geen tegenstanders uit het buitenland tegenkomen, want dan ziet het er wel erg sneu uit.

    #6054
    Gustaaf
    Gustaaf
    Bijdrager

    Voor de competitie zou Twente het zwaar krijgen om Europees voetbal te halen, na een paar potjes waren ze titelkandidaat en gisteren werden ze als een jeugdelftal door Heerenveen uit de beker geknikkerd.<br>
    Op zich wel leuk dat iedereen aan elkaar gewaagd is. Zolang we maar geen tegenstanders uit het buitenland tegenkomen, want dan ziet het er wel erg sneu uit.

    Precies. Dit is de spijker op de kop. Dit is zo voor elke Nederlandsche ‘top’ ploeg. Ajax probeert het nu anders te doen. Die denken dat ze hun eigen jeugd voor langere tijd vast kunnen leggen. Wil wel eens zien als een buitenlandse club met een zak geld komt zwaaien. Wat doen de talentjes, vaders en zaakwaarnemers dan?

    #6379
    Slagers
    Slagers
    Bijdrager

    Het blijft toch lastig voor Twente om Ajax als gelijkwaardige of zelfs mindere tegenstander te zien. Zonder enkele aanleiding lieten ze zich afgelopen zaterdag terug dringen in de 2e helft. Ajax was ondanks dat nauwelijks gevaarlijk en via een domme blunder maken ze de 1-1. Als Twente die schroom niet had gehad en er in de 2e helft vol op geklapt was hadden ze op zeker gewonnen en misschien wel dik ook, want ook achterin is het niet best bij de Amsterdammers. Maar met hun grote bek krijgen ze er kennelijk toch nog menig team onder… onbegrijpelijk.

    • Deze reactie is gewijzigd 10 jaren, 6 maanden geleden door Slagers Slagers. Reden: typo
    #6386
    Gustaaf
    Gustaaf
    Bijdrager

    Het blijft toch lastig voor Twente om Ajax als gelijkwaardige of zelfs mindere tegenstander te zien. Zonder enkele aanleiding lieten ze zich afgelopen zaterdag terug dringen in de 2e helft. Ajax was ondanks dat nauwelijks gevaarlijk en via een domme blunder maken ze de 1-1. Als Twente die schroom niet had gehad en er in de 2e helft vol op geklapt was hadden ze op zeker gewonnen en misschien wel dik ook, want ook achterin is het niet best bij de Amsterdammers. Maar met hun grote bek krijgen ze er kennelijk toch nog menig team onder… onbegrijpelijk.

    Yep, datzelfde heeft PSV ook jaren gehad. Nu zie ik dat niet zo meer. Maar het blijft een feit dat dit Ajax zeker te pakken moet zijn. Feit is wel dat de Nederlandse competitie van een erg bedenkelijke niveau is. Wat een prutsers lopen hier rond. PSV kan niet een uitwedstrijd winnen. Pijnlijk om te zien.

    #6434
    Slagers
    Slagers
    Bijdrager

    Soms is er een positieve uitschieter, maar meestal is het drama idd…

    #6435
    Gustaaf
    Gustaaf
    Bijdrager

    Soms is er een positieve uitschieter, maar meestal is het drama idd…

    Precies, de ene week lijkt het iets en krijg je hoop. Een week later is het weer brandhout.

    #6469
    Slagers
    Slagers
    Bijdrager

    Zolang Twente bovenaan staat vind ik het prima 😉

    #6470
    Gustaaf
    Gustaaf
    Bijdrager

    Zolang Twente bovenaan staat vind ik het prima ;-)

    Zijn ze nog bezig met de eredivisie dan? Ik ben gestopt met kijken. 😉

    #7115
    Slagers
    Slagers
    Bijdrager

    <div class=”d4p-bbt-quote-title”>Slagers wrote:</div>
    Zolang Twente bovenaan staat vind ik het prima ;-)

    Zijn ze nog bezig met de eredivisie dan? Ik ben gestopt met kijken. ;-)

    Voor PSV supporters snap ik dat, maar het lek lijkt boven. Op naar het kampioenschap! hahaha

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.